onsdag 24 februari 2010

Ikea

I förrgår tog jag då tåget ner til Lund, där irrade jag runt lite tills jag lyckades hitta rätt busshållplats. Tog bussen till Sossos nya lägenhet som var supermysig. Vi gick ut i kylan på jakt efter pzza, hittade Q8 där vi frågade om vägbeskrivning. Sosso går åt fel håll och jag får rätt tillslut. Hittar en dassig pizzeria där jag beställer kebabtallrik att ta med. Inget vegetariskt på menyn så Sosso laga pasta när vi kom hem. Min kebab var väldigt kall så bestämde mig för att sätta den i ugnen, dum idé. Plasten börjar smälta men lyckas rädda den i sista stund. Vi blaskar vin, pufflar och kollar film. Mysigt värre! Så igår efter meningslöst sittande vid datorn och springande i lägenheten tar vi oss ner till bussen och åker in till tåget. Där vi får vänta i en halvtimme då vi missar det andra tåget precis. Vi åker in till helsingborg och jag introducerar henne för Ebba´s fik. Åt en efterlängtad varm macka. Jätte god! Efter vi ätit tar vi så bussen till ikea där vi inhandlar ca 30 småsaker till den nya lägenheten. Har så ont i axlarna :C Idag städar jag hos pappa, money, money, money. Tyvärr är han fett snål och tjatar om bilen hela tiden. Som om mamma lägger ut mindre pengar än honom. Nej om jag ska städa får han punga ut med pengarna. Ni skulle bara veta hur här ser ut. Källargolvet var svart på vissa ställen. Klippning i eftermiddag med, topparna bara. Kankse fixar till luggen. Men vet inte om jag pallar ha lugg, så jobbigt att behöva dra den åt sidan hela tiden. Får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar