måndag 5 januari 2009

Lil Skinkan

Måndag fem dagar går sjukt snabbt, har redan varit i sthlm i FEM dagar. Känns som två, kanske tre. Resan började inte så bra när jag missade min buss till hässlehåla och nästa buss gck först en timme senare. Det blev inte bättre av att varken mamma eller pappa svarade i telefon. Så jag tänkte snabbt och ringde farmor som bor i närheten av ängelholm, hon var jäte snäll och körde mig ända til hässleholm. Väl där hade vi lite problem med att hitta stationen för pappas beskrivningar var uråldriga. Men vi hittade och ja hann ner på perronge precis innan tåget kom. Resan var skaplig, varm som fan, men hade en bok, musik och Sandra via sms så det funkade. På centralen i sthlm blev jag uppmött av Karin och hennes syrra Heidy med hennes sambo Mattias (som likna Patrik sanslöst mycket, LÄSKIGT). Vi åkte hem till Karin och käka, alldeles för mycket spaghetti ;) Dagen avslutades med att kolla på Spirited away, men Karin däckade nästan direkt. 2 januari åkte vi in till stan och shoppade lite och käka sushi på en mysig restaurang. Sen kollade vi på film. 3 januari åkte vi in till stan med Karins pappa för att kolla efter en systemkamea och för att kolla i en accesoar butik. Köpte lite smycken som jag älskar <3 4 januari åkte vi fram och tillbaka mellan en massa stora elektronik affärer för att köpa en systemkamera som födelsedagspresent till Lil Skinkan Karin, det tog 4 timmar men vi hitade en canon till slut. Resten av dagen spenderade vi med att slappa och kolla film, man blir sjukt trött av att springa runt bland affärer o sen sitta i bil >_<'' Idag måndag 5 januari började med att ja packade klart väskan helt, sen åt vi frukost - toast som har blivit lite av en tradition - sen hamnade jag här framför datorn och Karin framför sin laptop för att installera kameran. När jag är klar här ska ja gå runt och fota lägenheten, inne, ute, och förhoppningsvis katten i trapphuset som liknar Gustav <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar